2020. február 6., csütörtök

43. rész - Az udvar rendbetétele

Az udvar rendbetételéhez 2018. január végén fogtam hozzá, az első napos, meleg idő beálltával. Mondhatni, nagy szerencsém volt, mert szokatlanul enyhe időjárás köszöntött ránk a tavalyi mínusz 18 fokos hideggel szemben.

A kapuval szembeni telekrész hosszú ideje áll elhanyagoltan, ahol mindenféle limlom hevert a burjánzó gazban. A telek kipucolását több kisebb-nagyobb nekifutásra végeztem el: volt, hogy a különféle szemetet a kocsimba pakoltam, majd a munkahelyem szemetes konténerébe dobtam ki, de nagy mennyiségben tüzeltem el papírt, kartont és fahulladékot is az udvar közepén. Tél lévén nem okozott nagy gondot, mert jó volt melegedni mellette, ráadásul a füst sem zavarta a szomszédokat, mert a hidegben minden ablak és ajtó csukva volt - érthető okokból.

Az udvar 2017 őszi-téli állapotáról készítettem ugyan képeket, de nem tudom hová mentettem őket, így megmutatni sem tudom. A legelső képek 2018 január utolsó napján készültek, amikor a térkövezéshez szükséges 5 m3 homokot, majd a 4 raklap térkövet megrendeltem. A homok 28.000 Ft, a térkő 170.000 Ft volt.

A homok és a térkő

A térkővel egyébként nagy szerencsém volt, mivel a gyártó már nem gyártja ezt a fajtát. Kérdéses volt, hogy kapok-e még belőle, ezért elkezdtem körbetelefonálni a környékbeli árusítóhelyeket. Ezeknél már semmi nem maradt készleten, így utolsóként megpróbálkoztam magánál a gyártónál is, akinél viszont oltári nagy szerencsémre még leledzett raktáron 4 raklap. Hihetetlen mákom volt vele, mert ha nem kapok ugyanolyan térkövet, mint amit korábban már leraktam a ház mellé, akkor nem tudom mivel fejeztem volna be a munkát, annyira eltérő a többi térkő ettől.

A parkoló helye, ahová a homok kell

A ház látványa az udvar végéből

A ház melletti terület a homok behordása után

A homokból kicsit többet rendeltem a szükségesnél, így a megítélésem szerinti maradékot szétterítettem az udvaron. Ide pár nappal később rendeltem 10 m3 fekete földet, ami 55.000 Ft-ba került.

A megrendelt föld

Alig tudtam tőle bejönni a kapun

Az udvar látványa a feltöltés előtt

A földet elkezdtem betalicskázni a feltöltendő területre, ahol apránként felszedegettem a még megmaradt szemetet. Ez nejlonból, szőnyegdarabokból és papírvékonyságú rétegelt-lemezből állt. 

Az udvar vége közelebbről

Az udvar legvégén egy hatalmas kupac fahulladék volt, ami az építkezésből maradt meg. Mivel nem volt kedvem ezeket újból átpakolni máshová, ezért a feltöltést a kupac előtti részen kezdtem el. Úgy voltam vele, hogy az a fa még jó lesz a nyári bográcsozásokhoz, tábortüzekhez, s ha majd elfogy, akkor a helyét szintúgy letérkövezem, s csinálok oda egy korrekt kis fatárolót. Szóval a kupac egyelőre megmaradt, a földet pedig elkezdtem hordani...

Az első 3-4 köbméter behordása után

A fenti képen látható linóleumdarabokat egyesével huzigáltam odébb, majd tettem le a kapu mellé. Fogalmam sincs mi lesz velük, de ráérek még kitalálni. A kerítés melletti lemezek pedig félig korhadt fa rétegelt-lemezek, amiket azért terítettem a földre, hogy elnyomják a ki-ki sarjadó gazt. Ez utóbbiakat majd eltüzelem, ha megérkezik a gyepszőnyeg.

(...)

Ezután az udvar két évig pihent...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése