2018. április 30., hétfő

42. rész - Szagelszívó

Már egy éve annak, hogy megvettem a szagelszívóhoz való cuccokat, de csak tegnap volt hozzá annyi kedvem, hogy bele is szereljem azokat a falba. A beltéri egység ezidáig a konyhafalon csüngött bármiféle funkció nélkül, viszont így végre az is betölthette a szerepét.

Ideje volt megcsinálni végre a szellőzést, ugyanis addig nem lehetett kényelmesen főzni a konyhában, míg a rotyogó étel szagát ki nem vezetem a házból. Télen emiatt például nem is szerettem főzni, hiszen az azutáni alapos szellőztetéssel a ház melegét is kieresztettem a szabadba, ráadásul a falak és a bútorok is átvették az étel szagát, amit csak hosszú idő után lehetett semlegessé nyilvánítani.

Tehát a tegnapi napon elkészült a fali szerelvények behelyezése. Mindezt az alábbiakban mutatom be képekben:

Elsőként bejelöltem a lyuk helyét, majd a vonal mentén kivágtam a gipszkartont

Következő lépésben kiszedtem a 25 centi mélységű szigetelőanyagot

Behelyezvén a csövet, rajzoltam egy kört a külső fal alatti párazáró fóliára

Kivéve a csövet, bejelöltem a kör közepét, amit ezután átfúrtam

A kör pont belelógott a külső lambériát tartó párnafába,
de szerencsére csak a tetejét kellett átvágnom

A lyuk kintről

Ezután dekopírfűrésszel körbevágtam a lyukat

Behelyeztem a csövet a lyukba

A benti végére rácsatlakoztattam a visszaáramlás gátlót,
majd a  hézagokat kifújtam purhabbal

A cső látványa bentről

Végül felszereltem bentre a gégecsövet...

...míg odakint a külső záróelemet tettem fel a falra

A külső záróelem (rovarháló) egyelőre 3 centit kilóg, viszont a fal festése után a végleges helyére fogom rögzíteni.

A projekt 10.000 Ft-ba, valamint egy órai munkába került.

A barátnőm végre örülhet, hogy nem kell főzés után napokig a kajaszagban fürdenünk :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése