2017. augusztus 14., hétfő

39. rész - Az oldaltető burkolása

Ahogy elkészült a hátsó homlokzat szarufáinak burkolása, rögvest nekiláttam az oldaltető burkolásának is. Muszáj volt, mert egyrészt nagyon rondán nézett ki, másrészt az ingatlanra betérő egyből ezt veszi észre, amint elhalad a ház mellett. 

Az oldaltetővel meglehetősen sok problémán volt: az egyik, hogy egy alig, de látható íve van, ami ugyan nem probléma, de nem így képzeltem el a tervezéskor (egyértelműen kivitelezési hiba), másrészt a tetőbe csatlakozó fal kissé besülyed a végén, amitől a tető vonala és a fal csatlakozási pontja között hézag van, nagyjából öt centi. Mindezt alább mutatom képeken...

Tehát nemrég befejeztem a hátsó homlokzat szarufáinak burkolását. Végre! 

Két nap múltán felcsavaroztam három sornyit a maradék lambériámból a tető aljára, amelyeket szimplán a trapézlemezt tartó párnafák aljához rögzítettem.

Elkezdeni könnyű volt

Az itteni saroknál még egész jól felfekszik

Ahogy viszont haladtam előre, a fal hirtelen eltűnt a lambéria mellől, mintha befelé dölne a lakótér felé. Az alábbi képen tökéletesen látni a probléma lényegét:

Egy-egy centit még el lehet tüntetni, de ötöt már nehezen

Bevallom őszintén, hogy nem volt kedvem megbontani a falat és kijebb állítani a párnafát, mert a sarkokat egy méretes darázsinvázió miatt épp két napja fújtam ki purhabbal (erről majd később), így egyelőre így hagytam mindent, mondván, hogy úgyis találok rá majd más megoldást.

Felkerült a harmadik sor lambéria:

A harmadik sor lambéria


A harmadik sor lambéria felrakása után vettem észre, hogy a tető széle beljebb került, mint a burkolat széle, ráadásul a tető a ház eleje felé haladva elkezd befelé húzni, azaz nem párhuzamos a fal síkjával, hanem egyre nagyobb hézagot hagy a burkolat és a tetősík között.

Mit lehet ezzel csinálni?

Nem akartam megbontani semmit, ezért folytattam a burkolást:

Látvány a szomszéd kerítése mellől

A lambériáim igencsak fogytak, úgyhogy az előtető alját még befejeztem, mielőtt minden anyagot felhasználok az oldaltetőhöz.

Viszont, mivel az utolsó lambériáim már egy éve állnak az udvaron (ahol érte őket a napfény és a pára), ezért ezek a darabok már igencsak megvetemedtek, így nem lehetett egy az egyben egymásba illeszteni a darabokat. Vagyis hézagosak voltak az illesztések, az pedig ugyebár csúnya.

Ekkor elővettem az autóemelőmet, s egy rögtönzött rögzítéssel összepaszíroztam a két párhuzamos lambériát:

Az általam kitalált technológia elemei

Az egésznek az a lényege, hogy meghajlítottam egy kapupántot, amit felcsavaroztam a tető párnafájára. Ezután fogtam egy hilti-szalagot, és a kapupánt alját rögzítettem a falhoz, hogy az autóemelő ne tudja azt visszahajlítani. Amikor elkészültem a szerkezettel, az autóemelőt a kapupánt és a lambéria közé helyeztem, majd lassan elkezdtem tekerni az emelőt, amitől az elkezdte rányomni a külső lambériát a belsőre. Időnként rávertem párat a kalapáccsal, hogy a nut meg a féder tökéletesen összepattanjon. A műveletet még újabb két helyen kellett megismételnem, de végül fél óra múltán sikerült a lambériákat összefogatnom. 

Ezután elmentem falszegélylemezért a közeli fatelepre, amivel lezárhattam a tető élét:

A tető így már mindjárt másképp néz ki


A falszegélylemez 10 centi széles, úgyhogy tökéletesen fedi a tető és a lambéria széle közti távolságot (ami ugye az előtető felé haladva szélesedik).

Elég korrekt megjelenése lett

Az előtető szarufájára rácsavaroztam pár maradék lambériadarabot, ami ugyan így eltüntette a szarufát, viszont sajnos a korábbi hézag vonalát követi, azaz a tető alja és a fal között továbbra is fennáll az öt centis hézag. 

Az előtető és a tető találkozása

Az előtető aljáról még hiányzik egy szál lambéria, valamint be kell burkolnom az előtető élét is, de a munka tulajdonképpen ezeket leszámítva elkészült. 

Ezután sarokléceket kell vennem, amellyel a belső és külső éleket fedem majd le. Ez már nem lesz olyan nehéz és időrabló folyamat, viszont igencsak drága mulatság, mert a saroklécek két méteres darabja nagyjából 2000-2300 forint között mozog. Ha az összes élet szeretném vele burkolni, akkor az egésznek a költsége az 50.000 forintot is elérheti.


Tovább: Térkövezés

1 megjegyzés:

  1. Ezek a látszólag már nem jelentős munkák is sok időbe, elmeélbe és pénzbe kerülnek. Sok sikert!

    VálaszTörlés