2017. augusztus 1., kedd

38. rész - A hátsó homlokzat szarufáinak burkolása

Miután a hátsó homlokzat szigetelésén túl lettem végre, két napra rá elkezdtem a szarufák burkolását is. Annak ellenére, hogy kis feladatnak látszott a munkafolyamat, végül egyáltalán nem bizonyult annak. Volt ugyan, aki segített aznap, de ezzel együtt is csupán a fal egyharmadáig jutottam. 

A segítség abban merült ki, hogy a maradék lambériadarabokon be kellett jelölni a levágandó hosszt (37,5 centiméter és 27,5 centiméter) és fel kellett adogatni nekem a szerszámokat és anyagokat, miközben a létrán álltam. Ez nem tűnik nagy feladatnak, de jelentős segítség volt mégis, mert enélkül még az egyharmadig sem jutottam volna egyetlen nap alatt. 

Tehát adva volt egy tető, aminek az alját be kellett dobozolnom:

A szabadon álló szarufák, darazsak és pókok fészkelőhelye

A feladat itt is egyszerűnek tűnt, pedig korántsem volt az. Az ok: a szarufák egész egyszerűen nem álltak ugyanabban a síkban, ahogy azt az ember elvárná, ráadásul a tetőlemezt tartó párnafák valamiért a bejárati kapu felőli sarkon nem voltak rendesen rászögelve a szarufákhoz, így azok másfél centivel magasabban voltak, mint a többi részen. Emiatt a tető magasabban volt (igaz, ez lentről nem volt látható), amely által más lambériahosszt kellett mérnem a fal elején, mint kevéssel beljebb. A másik hiba a szarufák magasságában és hosszában volt keresendő, vagyis a dobozolás párnafáit nem lehetett simán felcsavarozni a szarufákhoz, mert akkor a lécek - követve a szarufák vonalát  -hullámos vonalat mutattak. Épp ezért, az egyszerű pozdorjacsavar helyett szintezőcsavarral kellett korrigálnom az eltérést, hogy a dobozolás a későbbiekben egyenes vonalat mutasson.

A lécek felhelyezése és szintezése után:


A munka neheze csak ezután következett: minden egyes lambériadarabot egyesével kellett lemérni, majd levágni, amely rengeteg időbe és tökölésbe került. A doboz alja 37,5 centiméter, az oldala pedig 27,5 centiméter lett. 



Mivel maradt még pár darab kőzetgyapot táblám, ezért a doboz belső felét is leszigeteltem, szigetelve a házat a szobák és a tető találkozási pontjainál. 

Kora délutánra a falszakasz első harmadával ugyan elkészültünk, de mivel a klíma külső egysége útban volt a folytatáshoz, ezért a munkálatokat aznapra felfüggesztettük. 



A lambériák itt-ott még túllógnak ugyan a sarkokon, viszont ezeket a későbbiekben - még a saroklécezés előtt - vízszintbe vágok majd. 

Másnap folytattam a dobozolást, csakhogy amikor elértem a klíma kültéri egységéig, abba kellett hagynom, mert útban volt. 


A klíma eredeti rögzítési módja

A klíma kültéri egységét ideiglenesen egyszerű hilti-szalaggal rögzítettük a szarufákhoz, ami viszont most nemcsak útban volt, hanem a szerkezetet is lejebb kellett ereszteni. Így hát elmentem a boltba klímatartó konzolért, majd egy óra szarakodás árán kicseréltem a tartóelemeket.


Először csak lelógattam a dobozt, hogy az egyik oldalon
felszerelhessem a konzolt

A tartókonzolra helyezett kültéri egység


Aznap délután már nem maradt rá időm, hogy a házat sarokig bedobozoljam, ezért a befejezést másnapra hagytam, viszont mivel az eddig elkészült részeken árnyékolt a fűzfa, oda még felcsavaroztam az újonnan vásárolt ereszcsatornát. 


Az eddigiekben elkészült szakasz, immáron ereszcsatornával együtt

Szándékosan műanyag (PVC) ereszcsatornát vettem, mert egyrészt az passzol a ház stílusához, másrészt pedig jelentőseb olcsóbb, mint a réz vagy bádog csatornák. Szerencsére - féltetőm lévén - csak az egyik oldalon kellett csatornáznom, ami 13 méter hosszt jelent. Ehhez vennem kellett még 15 darab rögzítőelemet és 3 darab toldót. Az ereszcsatorna 4 méteres szálakból áll, és ebből 4 darabot vettem, amiből az egyiket méretre kell vágnom. Függöleges lefolyót egyelőre nem vettem, mert nem maradt rá pénzem. Az egész cucc 22.000 forintba került.


Az elkészült hátsó homlokzat

Tulajdonképpen az utolsó 1 méter még nincs készen, mert a lefolyó szakaszt nem vettem meg, s így nem tudom, hogy mekkora szakaszt kell levágnom a megmaradt 4 méteres szálból, viszont a tetőről lefolyó esővizet így is sikerült elvezetnem a ház mellől, amely egy éve rendszeres felázást okoz a fal alsó végén. 

Az ereszcsatorna első 4 métere kissé lejtősre sikeredett, míg a második 4 méter vízszintes, amit a fenti képen is látni. A szemlélő egyébként nem venné észre, csupán akkor, ha direkt ezt keresi a szemével. Ha a homlokzat lefestésre kerül, akkor gondolom mégennyire sem lesz látható. 

Viszont nem csak az ereszcsatorna vége vár még befejezésre, de a sarokléceket is fel kell helyeznem, lezárandó vele az éleket. Az általam vásárolt próba-léc alapján jól fog kinézni, de rről majd később számolok be.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése