2017. március 25., szombat

31. rész - A fürdőszoba burkolása

A fürdőszoba burkolását másfél hónappal ezelőtt csináltattam meg egy gyerekkori barátommal, de csak most jutott rá időm, hogy ezt érdemben megemlíthessem.

A burkolás maga rém egyszerű folyamat, de a fürdőkád pereménél és a sarkokban kellett egy kis gyakorlat (ami nekem nincs meg, ellenben a burkolóval) a vágási méret és a csempe szélének kialakítása miatt.

A csempeválaszték hatalmas, így roppant nehéz a választás. Mivel már egy évvel ezelőtt belefutottam a metro nevezetű csempébe, ezért jó előre tudtam, hogy a fürdőszobába és a konyhába is ezt akarok. A metro csempékben is jelentős színválaszték található, de nekem csupán négy szín tetszett: a fehér, a sötét szürke, a türkizkék, zöld alma zöld és a narancsvörös. Mivel a konyhám fala szürke, a bútorok pedig fehérek, ezért a konyhába a fehér csempét vettem meg, viszont a fürdőszobába már nem akartam ugyanilyen komor színeket, ezért a narancsvörös, a zöld alma zöld és a türkizkék közül kellett választanom. A zöld is szép volt, de végül a kék lett a nyerő. Hűvös szín, az igaz, viszont jobban ment a laminált padló szürkéjéhez, mint a másik. Alább a munkafolyamat képei:

Minden fehér

Ki kellett számolnunk az indulómagasságot, majd kezdődhetett a ragasztás

A pontos méréshez türelemre, jó szemre és ügyes kézre van szükség

Alakul a kép

A burkolás elkészült, de még nincs kifugázva

A fehér fuga kiemeli a kéket, valamint összefut a fal fehérjével

Egyedül a mosdópult vízcsöveit nem burkoltuk körbe, mert eltartott volna egy ideig, amíg a három lyukat kifúrjuk, na meg aztán a pult miatt úgysem lesz látható a hiányosság. Úgy voltam vele, hogy majd elszórakozunk vele, ha a konyha miatt amúgy is visszajön a burkoló. A munka délelőtt 9-kor kezdődött és este 8-kor fejeződött be.

Ami hátravan még a munkálatokból:
- Feljebb kell emelni a padlót két centivel (az okokról majd később)
- A mosdó melletti falat is fel kell csempézni
- Az ajtók szegélyezése még nincs kész, ezekhez egy praktikus és szép megoldást kell találnom.

A burkoláshoz öt karton csempe kellett. Egy kartonban ötven darab csempe van és egy négyzetméternyi felületet lehet vele leburkolni. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése