2017. május 30., kedd

34. rész - Az udvar takarítása és rendbetétele

Az udvar rendbetétele tulajdonképpen már az előző év őszének végén elkezdődött, mert elszomorító látványt nyújtott az udvar a rengeteg lommal és mocsokkal együtt. Igazából azt se tudtam mit hová tegyek, így csak apránként jutottam el a megoldásig.


A régi kis faház külső falait (elemeit) és a tetejét már korábban elvitték, de a rengeteg deszka, léc és gerenda továbbra is ott meredezett a nappalim előtt a számtalan régi bútorral és válaszfallal együtt. Rengeteg minden volt ott, amit a padláson talált alkatrészek, vasak, bútordarabok és egyéb hülyeségek is gyarapítottak. Az alábbi képen látható, hogy mi tárult elém nap mint nap:





A bontás után nemsokkal


Mit ne mondjak: égett a pofám a szomszédok előtt, hogy milyen putrisan élek. De mit csináljak ennyi lommal? Égessem el? Hívjak konténert és vitessem el? Vagy vigyem el magam valami szeméttelepre?




Elsőként kiszabadítottam a falak fogságából az összes otthagyott bútort, amiket letakartam nylonnal a további károsodás elkerülése végett. 

A falak elbontásával átláthatóvá vált minden

A falakat körfűrésszel vágtam el a tövüknél

Egy tálalószekrény felső része

A szekrény annak ellenére használható darab maradt, hogy az alja egy picit elkorhadt

A bútorok javát elajándékoztam - mondjuk úgy - rászorulóknak. Egy részét egy fickó vitte el utánfutóval, akinek a műhelyébe épp jól jöttek a tárolók, egy másik részét lomisokkal vitettem el (ők leginkább a vasakat és régi gáztűzhelyektől szabadítottak meg, amiből három is volt az udvaron). 

Amúgy egyben volt, de nem kllett

A másik szekrény, amit egy 70 év körüli házaspár vitt el


Annyi volt a kosz és a lom, hogy leírni sem lehet. Hiába vitettem el a cuccok egy részét, mert még mindig maradt annyi, amitől az egész udvar hányingerkeltő volt. Egy idő után bezsákoltam mindent, majd apránként elkezdtem behordani a munkahelyemre, ahol bedobtam a tömörítőkonténerbe. Megmaradt rengeteg alsó- és felső szekrény, amiket elemeire ütve egész egyszerűen eltüzeltem. De még mindig megmaradt sok-sok hülyeség: rengeteg elázott, megfakult könyv, rongyok, függönyök, sátor- és függőágy darabok, kerti sütő elemek, felszerelések, persze mindez koszosan, rozsdásan, ótvarosan. Mindezt az előző tulaj "felejtette" itt. A telekkel együtt eladta ezeket is. Csak utólag jutott eszembe, hogy belefoglalhattam volna az adás-vételi szerződésbe azt is, hogy csak akkor kapja meg a vételárat (a foglaló után), ha eltakarítja a szemetét. 

Volt két régi, de jó állapotban lévő kanapém is, amik akkorák voltak, hogy egy elemét is alig tudtam megmozdítani. Ezeket egy ideig hirdettem a Neten, de miután nem vitték el, egy-egy szegényebb családnak elajándékoztam. Ők hihetetlenül örültek nekik, és az egyik elmondása alapján most legalább tud hol aludni a három gyerek, mert azelőtt a földön aludtak matracon. Őket a helyi Családsegítő mutatta be nekem, így a felajánlásom tényleg jó helyre került. 

Nem tudom a kanapék milyen értéket képviseltek, de a volt tulajdonos egyszer felhívott, hogy ha megvan még a nagyobbik, akkor érte jönne és elvinné. Gondolom rájött, hogy jó pénzért el tudja adni. Jó, mi? Megmondtam neki, hogy a többi lommal együtt viheti, de mivel nem jött, így elajándékoztam. 

Az utolsó kör szemetet egy 3 köbméteres konténerrel hordattam el. 

Ezután ismét a ház belsejére fordítottam az időm jelentős részét: leburkoltattam a fürdőszobát és a konyhát, megcsináltam a gyerekszobát, gletteltem, festettem, takarítottam... egyszóval volt mit tenni odabent is.


Az udvar rendezésének kérdése tavasszal vetődött fel ismét, amikor megérkeztek az első melegebb napok. Elsőként rendeltem 10 m3 0-20-as murvát, amellyet körbehordtam a ház körül, mintegy megerősítve az alapot, hogy a kavicsok a ház alól ne tudjanak kifolyni az udvarra.



A ház utcafronti oldala a murvázás előtt...

...és murvázás után

A ház bejárati oldala murvázás után

A hátsókertbe vezető út murvázása



Az oké, hogy ezzel körbejárhatóvá tettem a házat, de az udvaron még iszonyú sok lom tarkította a terepet, amelyektől időszerűvé volt megválnom. Egy részét kidobáltam, míg egy részét felhasználtam az építendő sufnim kivitelezésénél. 



Május elejére szükségszerűvé vált a kert rendbetétele is, hiszen a meleg és az esőzések hatására megindult a gyomosodás. A növényeket innen onnan kapirgáltam össze a telek különböző pontjairól egy helyre, de hoztam olyan tujákat is, amit egy másik kert rendbetételekor hozhattam el, mint "szemetet".


A sufni és a kert rendbetételéről majd a későbbiekben teszek vallomást :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése