2017. április 27., csütörtök

33. rész - A hátsó szoba ekészítése

Nagyjából már egy hónappal ezelőtt befejeztem a hátsó szoba kivitelezését, de csak most jutottam el odáig, hogy nyilatkozzak róla. 

A szoba elkészítése már időszerű volt, ugyanis az építkezés alatt gyakorlatilag lomtárként használtam, amit már rég ki kellett volna pakolnom a cuccaim hozzáférhetősége miatt. Máskülönben pedig ez lesz majd a gyerekszoba, amit a kislányom fog használni, ha végre eljöhet majd hozzám láthatásra. 

Nincs is mit regélni ezen többet, hiszen ugyanazt a munkafolyamatot jártam végig, mint amit az elülső szobán, a konyhán és a nappalin már végigjártam. Nézzük hát mindezt képekben:

Elsőként a pozdorjatáblát fektettem le a helyére, ami kevéssel volt keskenyebb,
mint a szoba szélessége

A munkafolyamat ismét ugyanaz volt, mint a többi helyiség során:
1 - szintezőcsavarral megemeltem a padlót, minek során a magassággal együtt beállítottam a vízszintet is.
2- apró lyukakat fúrtam a padlóba, amin át a "talajszint" és a padló közé purhabot fújtam. Ez nemcsak teljes felületén alátámasztotta a padlót, de még plusz szigetelést is adott.
3 - a purhab megdermedése után levágtam a visszabuggyanó habszivacsokat, majd tokrögzítő csavarokkal megerősítettem egy-egy ponton a pozdorjapadló felületét. Mivel a szintezőcsavar feje mindenhol kitüremkedett a padló megemelése miatt, ezért muszáj volt azokat lecserélnem a tökrögzítő csavarokra, ezt viszont csak a purhab megdermedése után tehettem meg, különben beszakították volna a padlót. 


A gyerek szekrényeit nem vittem ki a szobából, mert elegem volt az állandó, immáron egy éve tartó cipekedésből, ezért azokat oda húztam odébb, ahol épp nem volt útban.

A szoba másik fele

Mivel a pozdorjatábla nem ért el a szoba faláig, ezért egy-egy csíkot vágnom kellett a hiányzó szakaszokra:

A pontos illeszkedés azért nem számít, mert a befújt purhab úgyis eltömíti a hézagokat, na meg a laminált padló úgyis eltakar majd mindent

Egész jól látni a lyukak helyét, ahol a purhabot befújtam a padló alá

A szobához négy flakon hab kellett, amely tökéletesen kitöltötte a padló alatti légrést. A dermedés után a padló mozgása abbamaradt, és az egész egy fix, összeragasztott felületet adott. Érzésre keménynek és ellenállónak tűnt. 

Ezután leszabtam az erkélyajtó szegélyeit, 
majd leglettelés után újragletteltem a falakat is

Majd jött a falak festése:


A szoba ajtajának szegélyeit is elkészítettem:


Eddigre már teljesen tele lett a t*köm a gipszkartonozással és a gletteléssel, úgyhogy nagyon savanyú volt a képem, miközben húztam a vasat. Valahogy nem éreztem eléggé, hogy ennek a munkának valaha is vége szakad majd. Viszont ami örömmel töltött el, hogy az egészet három nap alatt befejeztem.

Ezután jött a szoba színezése!

Már vártam ezt a pillanatot, ugyanis mivel ez lesz majd a gyerekszoba, fontos volt, hogy valamiféle "bájos" színt válasszak hozzá. A kislányom anyja a rózsaszínt javasolta, és mivel az előző otthonunkban nem érvényesülhetett az akarata, ezért itt rábíztam, hogy döntsön ő a szoba színe felől. 

Elsőre meredeknek tűnik...

...és másodjára is

A szoba végre kitisztult lett, s már csak a laminált padló lerakása volt hátra.

A szoba ablaka és a kilátás
(a két ablak közé még szabatnom kell egy faliszekrényt)

A kartondobozban könyvek vártak a kipakolásra

Az erkélyajtó előtere

A laminált padlót mintegy három óra alatt raktam le. Egyszerű munka, amit különösebb szakértelem nélkül is megtehet bárki, akinek van egy kis affinitása a barkácsoláshoz.

Az első órában eddig jutottam

Az előző otthonomból hoztam magammal néhány laminált fali panelt, ami az akkori vevőmnek nem kellett. Mivel drága volt, ezért nem hagytam ott nekik, hiszen kidobták volna, így leszereltem és elhoztam ide, hátha jó lesz még valahová. Mivel viszont igazából nem terveztem sehová beépíteni, ezért szükségmegoldásként a gyerekszobába került. A mögötte lévő falat direkt ezért nem is festettem le:


A panel épp végigérte a falat, viszont a két konnektor és a villanykapcsoló behelyezésével meg kellett szenvednem.

Egy vékony csík kimaradt az ajtóig, így oda egy fa-szegélyt 
kívánok majd felragasztani

Eközben a szoba belső vége:

A sarkok és élek javítása volt már csak hátra

A bútorok helye még nincs eldöntve, de valószínűleg 
csupán az ágyat kell majd áthelyezni

Az ágy matracának huzatja sajnos annyira régi, hogy kidobásra érett: az ágyat ugyanis a bátyám használta még általános iskolás korában, vagyis az egész kábé harminc éves konstrukció. Ez egy kétszemélyes, kihúzható kanapé, aminek van egy háttámlája is (ez a képen nem látható), és egész egyszerűen sajnálnék megválni tőle. Egyrészt azért, mert maga az ágy baromi jó, másrészt pedig családi örökség. 

A könyvespolc és egy rakat könyv (még dobozokban)

Ahová majd az íróasztal kerül

A szobának nagyon jó hangulata lett, és valamivel nagyobb ez a helyiség, mint az én szobám. 

Még hátravan a sarkok/élek és a padló szegélyezése, valamint a képek és a polcok felfúrása a falra. Mivel a szoba színe a rózsaszín-fehér keveréke, ezért a régi bútoroktól idővel megválok majd és fehér bútorokkal pótolom azokat. Lényegében a szobát már csak be kell lakni, ami a továbbiakban a kislányom feladata lesz majd :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése