2017. május 30., kedd

35. rész - A fészer építése

Elvileg volt egy fészer a telken a korábbi kis faház mögött, de mivel útban volt, hát elbontottam. A bontott anyagokból végül nekiálltam összetákolni egy fészert, hogy legyen hová tennem a felesleges de még (esetleg) felhasználható dolgaimat.

Minden telken van ilyen tároló, így nálam is lesz. Muszáj, mert például a kerti bútorokat nem akarom kint hagyni az udvaron télen is, így lesz majd hová bepakolni. De itt tárolom majd a kocsim pótkerekeit is, a szerszámokat, fűnyírót, vázákat, tűzifát meg hasonló. 

Ez a sok lom a régi kis faház maradványai: rengeteg deszka és gerenda

Az egész munkafolyamatot megelőzte egy alapos takarítás és lomtalanítás, így amint felszabadult némi hely, nekifogtam a tárolóm felépítésének. Az elképzelés ugyanaz volt, mint a ház esetében: nem ások és betonozok alapot, hanem egy viszonylag vastag murvaágyásra ültetem rá az építményt.

A murvaágy elején

Feltöltöttem az egykori kis faház alapja melletti részt is

Ezután a megmaradt millió éves gerendákból összetákoltam a tároló alapját:

Elég nagy az összevisszaság

Miután elkészült, egy barátommal és a szomszéddal karöltve átcipeltük az egészet a telek sarkába:

Az alapkeret fixen és stabilan felült a murvára helyezett járdalapra

A régi faház válaszfalaiból lett a tároló külső oldala és alja:


Az elemeket fektetve fogattam fel

Mivel a falak a fektetés miatt nem értek fel az oszlop végéig, ezért a tető és a fal között keletkezett egy kis rés. Ha állítva tettem volna be, akkor viszont túl magas lett volna és nem értek volna el a sarokig. Mivel kívülre még deszkaborítás is kerül, ezért tulajdonképpen lényegtelen...


Alakul, alakul

A falak elkészültekor...

...majd a koszorú felhelyezése után


A szarufákkal kicsit eltököltem, de tulajdonképpen egyszerű volt:


Ezután már csak egy tető kell és lehet berámolni

A kerti tároló teljesen lapos tetejű, ezért azt alaposan le kell burkolni, hogy ne ázzon be. Első lépésként megmaradt rétegelt-lemez táblákat csavaroztam le, majd maradék kátránypapírral borítottam be. Ezek széleit egy egyszerű kézi gázmelegítővel olvasztottam össze, majd pár helyen lecsavaroztam, hogy a szél ne tépje fel. 


Pár cuccot már bevittem, hogy ne legyen útban

A kerti tárolóm munkálatai már előrehaladottabb állapotban vannak, de erről majd később...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése