2016. december 28., szerda

27. rész - A falak festése

A nappali hátsó traktusa tulajdonképpen a hátsó szoba és a fürdőszoba kialakításával vette kezdetét. Ahogy ezen helyiségek falait építettem, tulajdonképpen úgy alakult ki a nappali hátsó fala is.

A munkafolyamat ezután már rém egyszerű volt: gyakorlatilag csak glettelnem és festenem kellett. 

A festés előtti állapot még gipszkartonozás előtt

A hátsó fal elkészült állapotában

A gletteléskor

Mivel a cuccaim egy idő után már útban voltak, ezért mindent át kellett húznom a konyha oldalára. Persze ott sem volt elég hely, így mindig útban volt valami, amely a munkálatokat kényelmetlenné tette.

Közben behúztam a plafonba a mennyezeti lámpa vezetékét is

Mivel ez a rész lesz tulajdonképpen az étkező, ezért a mennyezeti lámpa helyét is be kellett határolnom, hogy az nagyjából majd az étkezőasztal fölött lógjon. 

Az első réteg festése után


A második réteg festése majd száradása után

Ezután át kellett mennem a nappali másik felére is:


A nappali szoba felőli sarka
(itt még hiányzott egy kis gipszkarton)

A szoba külső falának glettelése után

Közben elkészült a konyha festése is

A konyha hófehér állapotában...

...majd amikor elkezdtem színesre festeni

Estefelé már érthetővé vált a koncepció
(majd letettem a padló szintezésére szánt első pozdorjatáblát)


Sajnos több képet nem készítettem a festés további állapotairól, mert egész egyszerűen elfelejtkeztem róla. A konyha festése teljesen elkészült, valamint a nappali plafonját és falait is körbegletteltem, majd lefestettem fehérre. Az előbbinél alaposan megszenvedtem vele, mert néhány helyen a kivitelezőknek nem sikerült betartaniuk az egyenest, így a gipszkartonok jó pár milliméter szintkülönbséget mutattak adott pontokon. Volt ahol el lehetett tüntetni azt a glettelés során, de volt olyan hely, ahol a gipszkarton csiszolásával értem csak el a kívánt eredményt. Szidtam is a melósokat rendesen, de végül elkészült a mű. 

A festés után következhetett végre a padló szintezése és laminálása, ahol azt is megnézhetitek majd, hogyan néz ki a nappali és a konyha fala jelenleg...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése