2020. március 19., csütörtök

46. rész - Az udvar feltöltése

Hosszú várakozás után végre elkezdhettem az udvar feltöltését, ami az utóbbi időben egy koszfészekre hasonlított leginkább, sem mint egy rendes udvarra. 

A feltöltésnek eddig egyetlen akadálya volt csupán: a termőföld ára. Ez ugyanis 5000 forint / köbméter áron kapható, ami az esetemben minimum 150.000 forintos kiadást jelent, ha azt vesszük alapul, hogy minimum 30 köbméterre volna szükségem.

Tehát az udvar feltöltése folyamatosan csúszott, mert mindig volt más fontosabb dolog, amire költenem kellett (február végén például szervizre szorult a kocsim: 4 kerékcsapágy-csere, két rugócsere és két új nyári gumi; 150.000 forint), mígnem véletlenül sikerült találnom egy olyan helyet, ahol 1000 forintos áron kínálták a rostálatlan, komposztból származó töltőföldet, ami épp ideálisnak tűnt a számomra. 

Kezdetnek gyorsan rendeltem 10 köbméternyit, amit 10.000 forintért szállítottak ki, vagyis összesen 20.000 forintba került. 

Lássuk mindezt képekben:

Az udvar látványa március 9-én

Az említett részre egyszer már betöltöttem 10 köbméter földet, de az úgy eltűnt, mintha hozzá se nyúltam volna. Ezt akkor fekete geotextillel takartam le, hogy a gyom ne üsse fel rajta a fejét, amit most fel kellett szednem az újabb földhordás miatt.

Megjött a föld

A földet sajnos nem lehetett egy az egyben a kívánt helyre önteni, ezért - hogy a forgalmat ne zavarja - a kapuban boríttattam le. És mint kiderült, véletlenül 12 köbmétert hoztak, mert összekevertek engem egy másik megrendelővel. Üsse kő - gondoltam, ezt is betalicskázom. Előtte azonban még fel kellett szednem a geotextilt.

A támfaltól jobbra eső rész; száraz gyom, geotextil és fahulladékok

A talicskázás lassan haladt, de percről-percre kitűnt, hogy miképp is fog rendeződni a terület.

Az első sorok feltöltés után

Az udvar végében, a szomszéd betonkerítése tövében rengeteg fahulladékom halmozódott össze az elmúlt évek során, amit egyelőre ott hagytam, ahol van. Igazság szerint jó lett volna eltakarítani onnan, de nem tudtam hová odébb vinni, mert egész egyszerűen mindenhol máshol útban lett volna. És mivel néhány elemet eltekintve e kupac tényleg eltüzelendő fából áll, ezért úgy gondoltam, hogy az elkövetkezendő időkben majd jó lesz még az bográcsozáshoz.

Közben pár talicska föld került a támfal mellé is

Mivel a támfal környezete meghatározó látványt nyújt a ház mellől, ezért azt minél előbb szerettem volna feltölteni:

Kezd alakulni a kép

Ugyanez a ház elől fotózva

A gyerek homokozója mögött volt két pampafű-csomóm, amit pár nappal ezelőtt átültettem az előkertbe. Most ezek köré is föld került:

Az előkert sziklakertje is kezdi felvenni a végső formáját

Az előkertbe valami nádfélét szerettem volna ültetni, de mivel a környéken nem kapni sehol nádat, ezért a már meglévő pampafűre esett a választásom. A helyi kertészetben volt ugyan babmusznád, de annak gyökérzete oly nagyon agresszíven terjeszkedik, hogy egyelőre nem mertem elültetni. Állítólag, ha nem betonmederbe ültetjük, akkor képes kigyomlálhatatlanul elterjedni az egész kertben, igaz mindezt lassan, de akkor sem mertem elülteni. 

A mai napon a földmennyiség felét hordtam be, majd másnap folytattam a talicskázást. Nem kergetett senki, így ráértem nyugiban végezni a munkát.

A második nap elején

Ugyanez a ház tetejéről nézve

A leterített területre visszahelyeztem a geotextilt, mivel a melegedő időben a gyomnövények is ébredezni kezdtek.

Március 17-én ismét rendeltem 10 köbméter földet, mivel az első adag csupán az udvar felére volt elegendő:


Szerencsére nem kell messzire talicskáznom

A feltöltés folytatásának elején...

...majd mire az újabb kupac felét behordtam


Már csak az az üres folt vár feltöltésre, majd készülhet az újabb támfal, 
lezárandó az udvart a parkolótól

A földet március 20-án hordtam be maradéktalanul, amely éppen elég lett az udvar feltöltéséhez. És mivel a további munkálatokra fordítandó pénzem is elfogyott, ezért ismét következik egy hónapnyi szünet a következő fizuig, amikor is folytatnom kell a parkoló felőli támfal építését, majd a füvesítést.

Viszont a következő fizuig sem töltöttem tétlenül az időt: március utolsó és április első hetében rendezgettem az udvart, amely annyiból állt, hogy összeszedtem azokat a köveket, amelyeket benőttek a bokrok vagy csupán a jelenlegi helyükön feleslegessé váltak. E kövekből végül a rejtett szerszámos köré sziklakertet csináltam, átütltetve azokat a tujákat is, amelyek a lányom homokozója mögött voltak. Ez utóbbiakat azért is ültettem át, mert a helyükre (a telek végébe) egy 30 m2-es tárolót szeretnék építeni. De az átültetésben közrejátszott az is, hogy a szomszédom betonkerítésének árnyékában nem érzik jól magukat a növények. 

A köveket és a tujákat tehát áttelepítettem, s létrehoztam egy csoportosulást a majdani rejtett tárolóm köré:




Ezután fűmagot vetettem az előkertre, valamint a támfal mögötti egyméteres földfelületre. Ezután lezárandó a kertet, április 14-én befejeztem a támfal parkoló felőli oldalát:




A sarok csiszolása után jöhet a festés, majd a növényzet telepítése. A két gerenda és a csavarok 20.000 forintba kerültek. 

  







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése