2017. július 30., vasárnap

36. rész - A hátsókert építése

A hátsókert építését a terasz építésével együtt kezdtem el, de a fő tereprendezés már korábban, a kis faház elbontásakor kezdődött. Méghozzá akkor, amikor a hátsó szomszédom által átdobott földet elterítettem...

A földkupacokat 2016 őszén terítettem szét, majd a képen is látható kerti tárolót is akkor bontottam el. Szerencse, hogy a szomszédomnak nem kellett a föld, mert így hatalmas területet tudtam szintbe hozni, valamint rengeteg költségtől szabadultam föl azáltal, hogy nem kellett külön földet vennem a tereprendezéshez.

A régi faház belső falai és a korábbi szakadt kerti tároló még állnak a kert bal felén,
viszont a szomszéd által átdobott földet már elkezdtem szétteríteni

Az alábbi kép már 2017 tavaszán készült, amikor a ház körüli mélyedéseket murvával hoztam szintbe, valamint eltakarítottam a korábbi kis faház és kerti tároló utolsó maradványait is, majd minden földdombot elterítettem.

A régi faház előteteje még áll, de a beton alap mögött már egyenes a terep


Miután elegyengettem a talajt, elkezdtem a kőhordást a közeli kőfejtőből és a Dunáról, ugyanis az elképzelésem szerint a hátsókertben lesz a kislányom homokozója, amit sziklakert és pázsit vesz majd körbe. Ehhez pedig rengeteg kő kell, plusz némi föld, ami a dombocskák kialakításához kell. 

Közben egy másik kert átépítéséből szereztem öt darab tuját, amit hazahozván elültettem a kerítés mellé, majd ezeket megtoldottam az előkertemből származó, alaposan elhanyagolt bokrokkal:

A kép készültekor a tuják még nincsenek nálam, 
viszont a gyom már mindenhol jelen van

Ezután hosszú szünet következett a kertépítésben, mert a terasz építésével és az udvar takarításával voltam elfoglalva. Sajnos nem készültek róla képek, ezért ismét csak távolabbról szemlélhetjük a változást, méghozzá a régi faház előtetejének bontása kapcsán:

Az előtető és némi szemét már eltűnt, hátul pedig a tujákat is elültettem


A következő időszakban valamiért nem készítettem képeket, viszont nyár elejére már túl voltam a hátsőkert építésének nagy részén.

Látvány a homokozóból

Júniusra a sziklakerti növények még növés alatt álltak, és a gyepszőnyeget is csak elkezdtem lerakni. Az új kerti tárolóm eleje sem készült még el.

A tároló eleje még hiányzik, ahová az ajtót és az ablakot építem majd,
cuki kis virágládák kíséretében


A kerti tároló előterét csak félig töltöttem fel földdel, mert ide egy sziklákból épített támfalat terveztem, amely elé ugyancsak sziklákból fogok valamiféle járdát építeni, apró mohákkal és izékkel. Ehhez rengeteg kő kell majd, amit hamarosan el kell kezdenem beszerezni, ha még idén be akarom fejezni a kertet. Muszáj, mert jövőre már nem akarok ezzel foglalkozni.

A sziklakert, még növények nélkül

A hátsó szomszédom felé eső kerítést még nem borítottam be, ezért belátnak a szomszédból. A drágábbik lamellás kerítést terveztem felcsavarozni, de még az is lehet, hogy nem teszek semmit, mert a jelenleg építkező szomszédom már eltervezte a saját kerítését, és ugye két kerítésre nincsen szükség. Megvárom, hogy ő mit lép, ha pedig semmit, akkor jövök én. De valószínűleg kerítést is fog építeni, mert annak beton alapját már kiöntötte.

A nyuszi is a kertben pihen

Sokat törtem rajta a fejem, hogy a kerti tároló előterébe mit ültessek. Bokrokat? Hatalmas sziklatömböket apró kis növénykékkel? Vagy tán füvesítsem be az egészet?

Mindegyik megoldás tetszett, de végül a füvesítés mellett döntöttem. Igaz, hogy a fűmag olcsóbb és egyszerűbb, viszont bármennyiszer is próbálkoztam vele a korábbi lakóhelyeimen, a végeredmény mindúntalan elkeserítő volt: a fű ugyanis eleinte szépen nőtt, de az első nyírás után valamiért megritkult és ki-kiszáradt, gyomosodott. A vége mindig az lett, hogy végül teljesen eltűnt. Nem tudom hol ronthattam el, mert tápot és vizet is kapott a megfelelő időben, viszont nem akartam vele most is szarakodni, úgyhogy a gyepszőnyeg leterítése mellett döntöttem. 

Az első két tekercset már letettem, amelynek darabját 1700 forintért vettem. Nem volt drága, emellett azonnal hatott, vagyis azonnal látványos lett tőle a kert. Két nap múltán a szőnyeg le is gyökeredzett, és láthatóan nagyon jól érzi magát az új helyén. 

Ezt egy hét múltán újabb négy tekerccsel bővítettem:


A kislányom már élvezi a hátsókert nyújtotta kényelmet

Folyt. köv.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése