2016. január 27., szerda

9. rész - Nyílászárók

A ház egyik legfontosabb alkotóeleme a nyílászáró, amely a mennyiség és minőség függvényében jelentősen emelheti a kivitelezés költségeit. Megmondjam őszintén, fogalmam se volt, hogy nyílászárók terén mi számít jónak vagy rossznak. Árnyalja a képet, hogy többféle közül választhatunk: van műanyag, fa és alumínium szerkezetű is, és annak, hogy melyiket szeretnénk beépíteni készülőfélben lévő házunkba, csak a pénztárcánk szab határt.

Előzmény: 8. rész - A tervezők ajánlatai

A mintát adó pavilon ablakméretei a következők voltak: 
220 centi széles
240 centi magas
...és ki tudja milyen mély.

A pavilon ablakainak mérete

Annyit sikerült megtudnom, hogy a pavilon szerkezete fából, vagyis az egyik legdrágább anyagból (és jó minőségű kivitelben) készült. Épp ezért számomra sajnos csak a műanyag szerkezet a megengedhető, hiszen tartanom kell magam az egymilliós határon belüli összeghez.

Összesen 16 céget kerestem fel, hogy árajánlatot kérjek tőlük.

Az árajánlatkérésem tárgya a következő volt:

3db 220 x 230 (fix ablak, középen függőleges osztással) - nappaliba
2db 220 x 230 (egy oldalon nyíló erkélyajtó, másik oldalon fix ablakkal) - szobákba
5db 220 x 060 (fix ablak, teli üveg) - nappali fölé
1db 110 x 230 (bukó-nyíló erkélyajtó) - fürdőszobába
1db 220 x 230 (két szárnyon nyíló bejárati ajtó, precíz zárszerkezettel) - előtérbe

Ekkor még nem volt eldöntve, hogy 5, 6 vagy 7 kamrás, illetve 2 vagy 3 rétegű üveggel kérem e az ablakokat, ezért mindegyikre ajánlatot kértem.


Az eredeti elképzelés szerinti méretek

Azt azért tudni kell az árajánlathoz, hogy első körben 240-es magassággal számoltam a nyílászárókat, de azt a gyártók/forgalmazók többsége nem tudta elvállalni gyártástechnológiai problémák miatt. A maradék gyártó is csak úgy, hogy a műanyag profilokat megerősítik a szükséges helyeken, természetesen jelentős összeg ellenében. A megerősítéssel nagyjából 200.000 forinttal lett volna drágább a termék, ezért inkább lejeb vittem a nyílászárók magasságát a gyártók és a forgalmazók által kért szintre. Azaz 240-ből lett 230.

Az email-es és telefonos konzultáció szó szerint két napomat foglalta le teljes egészében: reggeltől estig jöttek a levelek és mentek a válaszok, valamint néhány alkalommal az érthetőség kedvéért telefonhívásra is sor került.

A második nap végére nagyjából kezdett kirajzolódni a végeredmény, amelyek a következők voltak:

Első ajánlat: 900.000 Ft (7 kamra, 3 üveg)
Második ajánlat: 1.127.000 Ft (7 kamra, 3 üveg)
Harmadik ajánlat: 990.000 Ft (6 kamra, 3 üveg)
Negyedik ajánlat: 1.300.000 Ft (7 kamra, 3 üveg)
Ötödik ajánlat: 1.000.000 Ft (6 kamra, 2 üveg)
Hatodik ajánlat: 1.380.000 Ft (7 kamra, 3 üveg)
Hetedik ajánlat: 670.000 Ft (6 kamra, 2 üveg) - gyanúsan olcsó!
Nyolcadik ajánlat: 1.150.000 Ft (6 kamra, 3 üveg)
Kilencedik ajánlat: 3.500.000 Ft (FA, 3 üveg)

Korábban 7-800.000 forintos árakra számítottam, így az eredeti elképzelést jócskán felülírta az egymillió körüli összeg. Sajnos ez benne volt a pakliban, viszont nem szeretném olyanra költeni a pénzem, ami drága, de nem jó. Persze a legjobb a fa ablak és ajtó lenne, ami viszont plusz 25%-kal emelné az árat.

Na mindegy, aludtam rá kettőt.

Harmadnap végül elmentem az egyik ablakgyártóhoz, akitől korábban már kaptam egy ajánlatot 1.380.000 forintos tétellel. Az irodában lerajzoltam egy papírra, hogy mire volna szükségem, majd megmondtam az ügyintézőnek, hogy egymilliós keretem van a nyílászárókra, úgyhogy úgy számolja a lehetőségeimet - ha lehet.

Két ajánlatot adott: egy kétüvegesre, valamint egy hármasra. Az elsőre 647.000 Ft, a másodikra 1.087.000 Ft jött ki! Érdekes, hogy személyesen valahogy olcsóbban jött ki minden.

Az ügyintéző megmutatta, hogy egyik s másik milyen szerkezetbe kerülne bele:


74-es szerkezet, kétrétegű üveggel

84-es szerkezet, háromrétegű üveggel

A második szerkezet a külső oldalán alumínium borítást is kapott, de mivel ennek felára 450.000 forint lenne, ezért lemondtam róla. Általa az ablakok kívülről úgy néznének ki, mintha alumíniumkeretesek lennének, tehát marhajól, de ez az árában is megmutatkozna. Félmillióval drágább, amire ugyan most még van pénz, de ki tudja még milyen rejtett költségek jönnek elő a házépítés során... úgyhogy lemondtam róla. 

Folyt. köv.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése